כל אחד יכול להתחיל לפרסם בגוגל, אך מעטים מצליחים לפרסם בצורה מוצלחת בגוגל. לכן, רוב העסקים מעסיקים חברת שיווק ופרסום המתמחה בניהול קמפיינים בגוגל עבור עסקים.
עם זאת, העסקת חברה חיצונית המתמחה בפרסום בגוגל אינה בהכרח מבטיחה שהעסק שלך יקבל את התמורה הטובה ביותר. לצערנו יש הרבה חברות פרסום שחוטאות בכל הנוגע למתן שירות מקצועי על פרסום בגוגל.
חברות שיווק ופרסום בגוגל הרבה פעמים מטעות את הציבור בנושאים הבאים:
1. פרסום קליקים ללא הגבלה
חברות פרסום רבות בשוק הישראלי עדיין מפרסמות חבילות פרסום של "קליקים ללא הגבלה". כלומר, הן מתחייבות שהלקוח יכול לפרסם 24/7 בתקציב שהוא בוחר מבלי לחשוש שהמודעה תעלם מגוגל בגלל שנגמר התקציב.
חשוב לדעת – אין דבר כזה פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים! זה נוגד את המודל הכלכלי של גוגל שבו כל פעם שגולש מקליק על מודעת הפרסום זה מחייב את המפרסם בעלות לקליק. קרי, תקציב פרסום יכול להיגמר אם מספיק אנשים מקליקים על מודעות הפרסום בגוגל.
מה שהן עושות למעשה הוא לדאוג להקים קמפיין שיבטיח שהוצאות הפרסום בגוגל לא יעברו את התקציב שהגדיר הלקוח על ידי החלת מיקודים ובחירה במונחי חיפוש שפחות אנשים מחפשים. מודעות הפרסום יופיעו כל היום אך הלקוח לא יקבל לידים כי כמות הקליקים תהיה נמוכה מאוד.
תקציב הפרסום החודשי שלא נוצל בגוגל הולך לכיס של חברת הפרסום, כך הן מרווחיות על חשבון הלקוח.
2. ניסיון בפרסום עסקים בגוגל
חברת שיווק ופרסום בגוגל יכולה להתפאר בצוות המומחים שלה. אך האם באמת היא מעסיקה עובדים בעלי ניסיון רב שנים בניהול קמפיינים לפרסום בגוגל? ברוב המקרים תתפלאו לגלות שהנציג המנהל את הקמפיין שלכם הוא נציג זוטר שעובד בחברה מספר חודשים.
מכיוון שניסיון בניהול פרסום קמפיינים בגוגל הוא עניין מאוד חשוב בהצלחת קידום אתר בגוגל, זאת יכולה להיות בעיה גדולה עבורך. כדאי לבדוק עד כמה באמת מנוסים הנציגים שמטפלים בקמפיין שלך.
3. התמקדות בחשיפות וקליקים
עסקים שלא מבינים יותר מדי בפרסום בגוגל נוטים להניח שהדבר החשוב ביותר להצלחת הקמפיין הוא לחשוף את מודעות הפרסום לכמה שיותר גולשים ולקבל כמה שיותר קליקים. אך במבחן המציאותית הרעיון של התמקדות בחשיפות וקליקים אינו בהכרח נכון.
אז למה חברות פרסום משכנעות לקוחות שצריך להתמקד בחשיפות וקליקים? כי זה הרבה יותר קל לנהל קמפיין פרסום בגוגל אם כל מה שחשוב זה חשיפות וקליקים. זה מקל על עבודת הנציגים בניהול הקמפיין.
אבל חשוב לדעת שיש מגוון רחב של משתנים שצריך לקחת בחשבון בפרסום בגוגל, החל משיעור הקליקים ועד כמובן לכמות המרות. מומחה פרסום בגוגל שיודע את העבודה מסתכל על מערך שלם של מדדים ועושה פעולות לשיפור התוצאות בכל המדדים השונים בקמפיין.
GESEM פרסום בגוגל, מבית מנועי צמיחה